Copywriting als onderschat element van ondernemerschap

Oh, het is zo verleidelijk. Volledig de diepte ingaan met je favoriete topic, je aanbod en je klanten. Niet gek, want als expert word je daarvoor betaald. Althans, dat is de bedoeling. Want je zult je toegevoegde waarde eerst moeten verkopen. Met woorden. En daar verkijken veel ondernemers zich op. Welkom bij het meest onderschatte maar effectieve element in ondernemerschap: copywriting.

Het vermogen om taal te verheffen tot marketingkunst. Geen nice-to-have, maar een must-have en dus bepalend voor je succes als ondernemer. Het is een essentieel onderdeel van een krachtig merk waarin niet alleen je stem en visie naar voren komt, maar waarmee je ook je conversie verhoogt, je klantreis verkort en onmiskenbare fans creëert.

Middelmatige copy zorgt voor middelmatig resultaat

Net als in het echte leven zorgt middelmatige input voor middelmatig resultaat. Regelmatig zie ik coaches, webbouwers, orthemoleculair therapeuten en andere experts prachtige diensten verkopen op een weinig aantrekkelijke manier.

Aan hun huisstijl zal het niet liggen en aan hun brandingfoto’s ook niet. Die zijn om door een ringetje te halen. Maar die teksten, die zijn het net niet. En daardoor helemaal niet. Zo zonde.

Met middelmatige teksten loop je het risico om de juiste klanten onbewust af te stoten. Potentiële klanten herkennen kwaliteit. Ze herkennen het of je echt bent, of niet. Ze herkennen zichzelf in je verhalen. Als jij dat niet goed weet te vangen met je woorden, zullen ze zich niet aangesproken voelen en met een rotvaart langs je posts scrollen in plaats van een strategiecall bij je boeken.

Een ander scenario dat ik vaak zie gebeuren is dat er wel degelijk gesprekken gepland worden, maar met name door leads die maar mondjesmaat bereid zijn te investeren. Een mismatch in de marketing en het aanbod dus. Het gevaar is dat de ondernemer denkt dat z’n prijzen te hoog zijn en concessies gaat doen.

Dat wil je natuurlijk voorkomen, want als ondernemer bouw je aan een bedrijf waarin je volledig tot je recht komt.

Is er dan ook goed nieuws? Absoluut! Copywriting biedt je de kans om hier met simpele optimalisaties grootste verandering in te brengen.

Trek de juiste klanten aan

Spot on messaging met scherpe copy zorgt ervoor dat de juiste mensen zich gezien, gehoord en begrepen voelen. Goede copywriting creëert droomklanten. Mensen die niet alleen jouw waarde erkennen, maar ook willen verzilveren. Met de juiste copywriting bereik je dus niet alleen meer klanten, maar ook de klanten die bereid zijn om in jou te investeren op het niveau waarop jij waarde levert.

Het is daarom essentieel om meesterschap over het woord te ontwikkelen als ondernemer. Als je copywriting tot in de puntjes beheerst, zullen de beste klanten jou weten te vinden. En dat ga je terugzien in je omzet, klantresultaten en de voldoening die je op dagelijkse basis in je bedrijf ervaart. Een no-brainer, toch?

Wil je ontdekken welke kansen steengoede copywriting jou biedt? Plan dan een belletje in. Beschikbaar tot 15 mei en na 15 november 2023.

Nu alvast aan de slag met het schrijven van sterke headlines? Ik heb mijn 11 geheimen voor de allerbeste scrollstoppers voor je gebundeld:

Next
Next

Je klanten willen die ene barista